Selgador Posté(e) 2 mars 2017 Share Posté(e) 2 mars 2017 Le créateur de Endure the Stars sort un nouveau jeu! La thématique est vraiment le fun, Co-Op ou tout le monde joue des monstres qui se font attaquer par des villageois en colère C'est un "tower defense" pour ceux qui ont déjà joué a ce type de jeux sur PC. Je ne sais pas si parmis vous ont backé Endure the stars? La campagne semble avoir bien été, je n'ai pas regardé les commentaires sur le jeu par contre. Le prix en dollars Canadiens est de 132$ ( 80 GBP sinon)Le shipping vers le Canada est estimé entre 25 CAD et 41 CAD ( 15 - 25 GBP ) Lien vers le Kickstarter: https://www.kickstarter.com/projects/grimlordgames/village-attacksLien vers les règles: http://media.wix.com/ugd/3c5b1a_13d75a25693f47458e428a430d6ddc84.pdf The castle interior is constructed using a modular tile system made up from beautifully illustrated game tiles that allow for near limitless combinations and layouts. The villagers will attempt to reach the heart of the castle and destroy it, but they must be stopped! Only by slaying enough villagers and breaking their morale will you be able to drive them from your home for good. Castle defence is the fundamental framework of Village Attacks, but it really is just the beginning. Missions in Village Attacks are played in two ways; either in a classic castle defence styled game where waves of enemies are attempting to destroy the Castle Heart, or as stories that feature a myriad of interesting special conditions and objectives. Objectives will require monsters to complete a set of tasks outside of defending the castle, like summoning monsters, barricading spawn points as they open up on the map and rescuing fellow monsters that the Villagers have captured and are trying to leave the castle with! “Stories” will be multiple mission campaigns that are linked together through a narrative. Actions in previous missions will have an effect on the conditions and requirements of later missions in the story. Village Attacks uses custom dice to control the outcome of your turn. Dice results can be used to move your monster, activate your abilities, purchase traps, defend yourself from incoming attacks and even stored for the next round. Custom dice are the currency of Village Attacks Each monster possesses their own unique abilities that they are able to level up by slaying villagers and completing objectives. Monsters are categorised into types, which can affect how they interact with the enemy forces. Hunters and Town Heroes deal extra damage to monsters that match their types, creating another level of strategy and planning. As you slay villagers and complete objectives, Monster abilities can be levelled up Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Maringouin Posté(e) 2 mars 2017 Share Posté(e) 2 mars 2017 Il m'intéresse mais le coût élevé me refroidit un peu. Espérant qu'il débloque plusieurs bonus au courant de la campagne. Je vais suivre cela de près. Selgador a réagi à ceci 1 Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Meaxe Posté(e) 2 mars 2017 Share Posté(e) 2 mars 2017 J'ai regardé le vidéo... le jeu me parais bien, mais le fait que plusieurs fois au cours de la partie, les monstres (PC) ont dû laisser des dés inutilisé à la fin de leur tour. Ça me dit que probablement ce jeu n'est pas pour moi. Trop de facteur chance. Il y aurait dû y avoir des reroll pour pouvoir se débarasser des dés inutiles. Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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