Aller au contenu

Nations Mini Review - SMOOOOTH


Sparta

Messages recommandés

1. Introduction: This is Through The Ages Smoooooooth !!

2. Weight: Heavy

3. Audience: This is for a gamer. It is not a light or medium game however because it is one of the best games that scales from 1 to 5 players and in difficulty I recommend it as a gateway game from medium to heavy.

4. Sweet Spot: After six plays from 1 to 5 players I like the 4 and 5 player. My preference is the 4 player because it is less long

5. Solitaire: yes

6. Bits: 8/10

7. The rules are concise and fairly clear. There are a few FAQs that I have sought but for the most part the rules are well written.

8. Setup: 10-15 min

9. Game Flow: There are eight rounds with practically no down time. The flow is smooth, fast and engaging with the other players. There is no fiddly aspects to the game. This is Through the ages Elegant because it takes half the time to play, players can only take one action on their turns and mechanics like WAR and EVENTS have been improve in such a way that the game is smooth. Did I mention the game is very smooth yet?

10. Randomness: Open card drafting based on turn order that you can influence during the game. There is relatively no luck in this game in comparison with TTA. By the way I will never play Through the Ages again because of this game. I own 2 copies of Through the Ages and they are for sale if someone wants to offer me a reasonable price.

11. Player Interaction: There is enough player interaction in this game of the type a gamer will appreciate. Choices will deny cards, cause your opponents to be affected by WARS and EVENTS. The player interaction is excellent.

12. Downtime: Between turns there is virtually no downtime compared to Through the Ages. There you can play a game in one night.

13. Fun: The game is very addictive because there are so many paths to victory and your own worse enemy in this game is yourself. You really feel that you are building a NATION and the road to the last round of the game will be memorable enough that you will be talking about the strategy, the path you and others took in the game. Very enjoyable experience every time I play because you do not notice the time fly by.

14. Theme: There is a story in each game you play because every game will be significantly different since you never play with all the cards like in Through the Ages. Building different empires each game makes each session completely different from the next. There is ownership of an empire and I had to struggle to manage 6 different resources, etc etc.

15. Recommendation: This game will appeal to civ lovers and gamers and is a must for their collections. Because this game can be played in one session, the randomness is minimal and the mechanics are smooth I recommend this game as a gateway civ game from medium to heavy.

 

Final Comments: This is the best civ game I have played and after 43 plays of Through the Ages can 6 plays of Nations can say that it is easily a better game than Through the Ages (TTA). So much so that I will never play TTA again and will both of my copies

 

Prediction: Game of the Year and will rise to the top 10 on BGG. I boldly predict it will overtake Through the Ages and be the number 1 game on BGG.

 

Cheers

 

Sparta

 

PS: Did I mention it was smoooooth!!

 

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci Sparta pour ce review. En tant que grand amateur de Through the ages (50+ parties), c'est très intéressant d'avoir une comparaison directe. Tu m'as convaincu que je devais essayer ce jeu. Par contre je ne suis pas encore convaincu que je vendrai mon Through the ages...

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Merci John pour la revue. Voila plusieurs bons commentaires que j'entends à propos de ce jeu. Je regrette de ne pas l'avoir essayé en fin de semaine chez toi. Il est maintenant définitivement dans ma mire. J'adore les jeux de civ.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Pour l'avoir jouer a 4 reprises durant le temps des fêtes , je le trouve excellent mais a 2 je le trouve plus conflictuel que TTA surtout a cause des événements qui sont le celui qui a le plus et celui qui a le moins. Donc plus de hasard sur les événement lors des parties a 2 joueurs. C'est un jeu qui est essentiellement aussi plus court que TTA mais qui est plus sujet a faire de l'AP d'un plus grand choix de carte et la ou TTA avais juste 3 ou 4 carte nouvelle a chaque tour Nation en garde seulement 3 ou 4 sur 12 ou 15.

Aussi je dirais que Nation te fait payer plus les mauvais tours que TTA, Idéalement il ne faut pas descendre en bas d'une production de 3 ressources de chaque type et plus encore pour la roche en fin de partie si on ne veux pas être bloqué complètement durant un tour.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Sans faire de jugement TTA vs Nations, Nations est un incontournable pour une culture ludique perso. L'interaction est plus palpable et prévisible à partie d'un début de manche.Le seul élément chance est la transition entre les manches et les événements mais c'est plus de l'adaptation que de la chance.

 

Je conseille à tout gamer aguerri, peu importe le style de gamer que vous êtes, de l'essayer.

 

J'ai hâte de voir jusque où il va "peeker" sur BGG. Surement dans le top 100. Le problème, c'est que dans la cuvée 2013 de Essen, il y a plusieurs jeux qui ont ce potentiel.

 

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Il faudrait que je me refasse un Nations, mais pour moi il ne déloge pas TTA, d'ailleurs, pour moi le feeling de jeu est très différent. TTA est plus stratégique (à long terme), Nations est plus tactique (adaptation à court terme).

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Une "full game" à 4 à TTA dure AU MOINS 3 heures. Facilement plus.

 

Bon, faut que je joue à Nations (!)

 

Comet

TTA à 4 en 3h? C'est presque du speed TTA ça!
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

 

Une "full game" à 4 à TTA dure AU MOINS 3 heures. Facilement plus.

 

Bon, faut que je joue à Nations (!)

 

Comet

TTA à 4 en 3h? C'est presque du speed TTA ça!

 

 

Je parlais de nos amis de Québec, MH84 et Atomike ;)

 

Pour ma part, c'est plutôt 4 heures au moins...

 

Comet

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

 

 

 

Une "full game" à 4 à TTA dure AU MOINS 3 heures. Facilement plus.

 

Bon, faut que je joue à Nations (!)

 

Comet

TTA à 4 en 3h? C'est presque du speed TTA ça!

Je parlais de nos amis de Québec, MH84 et Atomike ;)

 

Pour ma part, c'est plutôt 4 heures au moins...

 

Comet

Qu'est ce tu veux, on niase pas avec la "puck" nous autres haha

Mais sérieusement à quatre, tout dépendant avec qui je dirais un 3h-3h30 facile.

Pour ce qui est de Nations, toutes nos parties à deux ont pris environ 1h :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...