Aller au contenu

Éric lang est en feu!


Selgador

Messages recommandés

Voici des petits détails sur 2 de ses prochains jeux de Cool Mini Or Not

 

Cdo4JnHUsAApq7L.jpg

 

Bloodborne is indeed licensed. It is a simple but highly deep and interactive card game. From @CMONGames. No minis! But sweet components. Bloodborne is a card game based on the Chalice dungeon runs, where players compete to kill monsters and take their blood. But don't die!

Bloodborne: risk management with a bit of groupthink, inventory management/upgrades and tactical play in an intense 30 minute card game. Yes, I played it on Playstation. And yes, I sucked horribly at it. My goal with Bloodborne was to channel the intensity and frustration of the video game into a contest between players. Lots of death.

 

 

et le prochain THE GODFATHER

 

Cdo7U6ZUAAEXkcE.jpg

 

 

Godfather is a standalone big box board game from @CMONGames, with great minis (obviously); 3-5 players, about 75-90 minutes. Godfather: The Board Game. Thugs on a map. Streamlined, confrontational "worker placement with murder and intrigue" Greatest movie ever.

Tout cela provient de son twitter :)

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Le jeu vidéo m'avait laissé un peu de glace, par contre s'attaquer au parrain c'est tout un défi : j'aimerais y croire mais les adaptations de films/séries c'est souvent la cata. Assez hâte d'en lire plus sur le jeu tout de même.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je me rappelle avoir jouer à Magic contre lui il y a plusieurs années (Ou décennies...). En ce qui me concerne, c'est l'auteur le plus prolifique du Québec :P

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Je me rappelle avoir jouer à Magic contre lui il y a plusieurs années (Ou décennies...). En ce qui me concerne, c'est l'auteur le plus prolifique du Québec :P

 

Il est québécois? Je savais qu'il était Canadien, et qu'il habite la région de toronto mais je ne savais pas qu'il était natif d'ici.

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

 

Je me rappelle avoir jouer à Magic contre lui il y a plusieurs années (Ou décennies...). En ce qui me concerne, c'est l'auteur le plus prolifique du Québec :P

 

Il est québécois? Je savais qu'il était Canadien, et qu'il habite la région de toronto mais je ne savais pas qu'il était natif d'ici.

 

 

Il est montréalais

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

 

Eric has been designing and developing games professionally for fifteen years, with a specialty in fantasy/sci fi board games and card games. Born in Montreal, Canada, he has been surrounded by games and gaming culture since the impressionable age of 8.

In 2000, Eric founded Anoch Game Systems, publishing his first card game “Mystick.” After the company’s two year run and a strong friendship with Fantasy Flight Games, he began a freelance design and consulting career for such companies as FFG, Wizards of the Coast, Mattel, Wizkids, Z-Man games, Alderac Entertainment and others.

After spending a few years designing social games for Facebook and working on a mass-market MMORPG design for Mindark in Sweden, Eric returned to his passion in hobby game design in 2012 with several exciting original titles forthcoming.

Among his design and development credits are the card games Star Wars, Warhammer: Invasion, Game of Thrones, Call of Cthulhu and Duel Masters card games. Among his board game design and development credits are Quarriors!, Chaos in the Old World, World of Warcraft, Midgard, Battlestar Galactica, and the Mutant Chronicles miniature game.

Source: http://cmonexpo.com/profiles/eric-lang-professional-game-designer/

 

Je savais même pas! je savais qu'il vivait a Toronto mais pas qu'il était née a Montréal, et bien :)

 

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 3 weeks later...

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...